Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Doktornő, Doktor úr!

Jelenleg Lisonorm 10 mg/ 5 mg-ot, és Bisoblock 5 mg-os tablettát szedek ( Lisonormból nap fél. bisoblockból 1 reggel)
A vérnyomásom 110-125/70-85 közé szokott esni, a pulzusom 55-80 között. Én ezt jónak tartom. Az orvosom korábban mondta, hogy próbáljam ki a Reg Enor méregtelenítő italt, és a környezetemben is csak jókat hallottam róla. Viszont a Lisonorm tájékoztatójában ez szerepel : "- A Lisonorm szedése során ne fogyasszon grépfrútlét vagy grépfrútot. A grépfrút és a grépfrútlé fogyasztása után megemelkedhet a vérben az amlodipin hatóanyag szintje, ami előre nem láthatóan fokozhatja a Lisonorm vérnyomáscsökkentő hatását."
A Reg Enor csak grapefruit mag kivonatot tartalmaz. Ön szerint is nyugodtan fogyaszthatom? Sok ismerősömnek csökkent a gyógyszer adagja, vagy teljesen elhagyta azt. Félek, hogy ha túl alacsony lesz a vérnyomásom, és nem veszek be gyógyszert annak milyen hatása lesz. Önnek mi a véleménye?

Köszönettel: Csicsoszki Anett
Csicsoszki Anett

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Csicsoszki Anett!



Önnek igaza van, valóban a grapefruit olyan hatóanyagot tartalmaz, amely a gyógyszer hatását csökkenti, vagy módosítja. Az Ön által említett "méregtelenítő" szerben senki nem tudja, hogy pontosan milyen anyagok vannak. Ezért nem minősül gyógyszernek és a hatása, mellékhatása is bizonytalan. Ezt a kockázatot kell felvállalni, amikor valaki ún. méregtelenítőt szed.



Üdvözlettel:

dr. Vaskó Péter

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!