Orvos válaszol

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

KÉRDÉS:

2018 03 01 16:02
Éva

Tisztelt Doktornő ! 52 éves vagyok, és egy vérnyomás mérés alkalmával a munka alkalmassági vizsgálaton, magas vérnyomás érték került diagnosztizálásra, majd kardiológus segítségével kaptam egy 24 órás vérnyomásmérő készüléket, aminek az eredménye átlagban 145/85 lett. Megállapították, hogy a stresszhelyzetekben fokozottabban reagál a szervezetem, és a Nebivolol Teva 5 mg-os gyógyszert kaptam. Nagyon nem éreztem jól magam , többszöri konzultáció, és próba után, oda jutottunk, hogy 1/4 tablettát szedek, és azóta , rendszeresen mérem , 120/80 alatti értékeket, és a pulzusom is jó, és jól is érzem magam. Igyekszem sportolni is, és a súlyomat tartani, illetve 5 kg tól megszabadulni, kb ennyi felesleg van rajtam , nem dohányzom. Kérdésem, hogy Ön szerint hosszú távon van e valamilyen káros hatása a gyógyszernek, és hogy idővel elhagyható lenne-e ?

Nagyon szépen köszönöm megtisztelő válaszát. Tisztelettel : Éva

VÁLASZ:

2018 03 01 15:55
dr. Sztancsik Ilona

Kedves Éva!

Amennyiben a 1/4 tabl. Nebivolol mellett jól érzi magát, pulzusa, vérnyomása rendben, akkor ezt a gyógyszert kell folytatni rendszeres vérnyomás ellenőrzés mellett. Életmódváltás, sport megfelelő stressz kezelés hatására előfordulhat, hogy tovább csökkenthető, ill. elhagyható lesz a tabletta. Rendszeres vérnyomás ellenőrzés, kezelőorvosával történt konzultáció alapján változtatható a gyógyszeres terápia.

Üdvözlettel:
Dr. Sztancsik Ilona

FACEBOOK CSOPORTOK