Orvos válaszol

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

KÉRDÉS:

2019 04 24 11:56
Kovács Gréta

Kedves doktor Úr! Szív Mr vizsgálatot szeretnék csináltatni, és azt szeretném megkérdezni öntől, hogy ivabradine hatóanyagú gyógyszert szedek, erre kaphatok-e kontrasztanyagot a szív mr miatt? Nem hat egymásra a kettő, nem tud rosszullétet okozni? Mitrális prolapsusom van, és kissé átereszt a billentyűm. Fiatal vagyok, 7 éve szedek gyógyszert kb. eddig senki nem kért mr vizsgálatot, most magánúton csináltatnám, mert minden nap szúr a mellkasom, és felpörög nagyon a szívem hiába szedek gyógyszert, csak szenvedek. Válaszát előre is köszönöm szépen!

VÁLASZ:

2019 04 24 11:51
dr. Müller Gábor

Kedves Gréta!

A mitrális prolapsus enyhe eseteiben az Mr-vizsgálat nem képezi a kivisgálás kötelező részét,ennek a szív ultrahang az alapja.Természetesen az Mr-vizsgálat plusz információkat adhat a szívbillentyűkről, a szívizom állapotáról.Ritmuszavarok azonban enyhe esetekben is előfordulhatnak, ilyenkor gyógyszeres kezelés, életmódrendezés javasolt.
Ivabradin hatóanyagú gyógyszer nem akadálya a szív-MR-vizsgálatnak.A vizsgálattal kapcsolatban pontos tájékoztatót fog kapni a centrumtól, ahol a vizsgálatra majd bejelentkezik.

Üdvözlettel:

dr Müller Gábor

FACEBOOK CSOPORTOK