Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Doktornő / Úr!
Férjemnek 2017. szeptemberében egy stentet ültettek be a szívkoszorú erébe. Sajnos mostanában egyre többször nyúl a pohár után. egy este megiszik 1-2 üveg bort, 2 dl Jégert. Esetleg pálinkát. Vérhígító gyógyszert kell szednie 1 évig ( zyllit). Szerintem ezek mellett nem szabadna innia. Mi az a mennyiség, ami még nem okoz egészségügyi problémát vagy egy kortyot sem ihet ezek után?
Nagyon féltem a férjem! Szeretném, ha mielőbb tudnának válaszolni a kérdésemre.
Várom gyors válaszukat!
Köszönettel
Schenk Erzsébet
Schenk Erzsébet

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Schenk Erzsébet!



A fenti helyzetben a legjobb, ha semmit nem iszik.



Üdvözlettel:

Dr. Vaskó Péter

Tisztelt cím!

Az utóbbi 3 napban , miután megiszom a reggeli kávém (AMIT kb 20 éve teszek), és felmegyek az emeletre, heves szívdobogás jön rám. Nem gyanakszom a kávéra, mert amikor munkába indulok és elérek a buszmegállóig, akkor is ez figyelhető meg, mert a megálló egy kis emelkedőn van. Asztmám nincs, vizsgáltak rá. Vérnyomásom alacsony, a pulzusom ellenben ma reggel 144 volt. Tavasszal voltam kardiológusnál, annyi apró kis dolgot mondott hogy valahogy fordítva lélegzem , amit általában még 5 éves kor előtt kinőnek az emberek, én nem tettem. (nem igazán értem), vannak szakaszok amikor a semmiből felgyorsul a pulzusom, de nem mondták hogy bármi bajom lenne. Huma pronol nevű gyógyszert kaptam "szükség esetén".
Kérdésem elég ha ezt szedem "szükség esetén", vagy az ilyen hirtelen fellépő gyors szívverések nem jó jelek? Teszem hozzá nagyon stresszes vagyok sajnos. 35 éves nőbeteg vagyok. Pajzsmirigy problémám nincs, pánikrohamaim voltak tavasszal, azóta antipszichotikummal kezelnek.

Köszönöm válaszukat!
Mónika Déri

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Déri Mónika!



Pontos választ adni csak egy kardiológiai vizsgálat után tudnék.



Üdvözlettel:

Dr. Vaskó Péter

Három éve kezdődött, egy januári hónap után amikor megfáztam, magas lázam volt és antibiotikumot szedtem.Valószínű ennek a mellékhatása a fülemben halható állandó szívdobogás és kb 50% hallás romlás. Minden vizsgálatom negatív..Törödjek bele? Az orvosok szerint igen...mert nem lehet mit csinálni..Önnek mi a javaslata..tudom így látatlanban nehéz...brémer, akupunktúra, energiaadás..már minden alternatívát kipróbáltam...Nem akarom feladni" a remény hal meg utoljára" köszönettel:Becsi Etelka
Becsi Etelka

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Bécsi Etelka!



Mivel kardiológus vagyok, ezért erre a problémára nem tudok választ adni.



Üdvözlettel:

Dr. Vaskó Péter
tisztelt doktor ur olyan kérdésem lenne.hogy sulyos szivbeteg vagyok fulladásos rohamokkal a belgyogyász irt ki renon5mg tablettát és azt mondta hogy evvel a gyogyszerrel már elmentünk a falig.elgondolkoztam és nem merem elkezdeni a szedését szeretném megtudni milyen célt szolgál ez a gyogyszer.most már mindenre választ szeretnék kapni azért kérem az ön segitségét.mi ez a renon válaszát köszönöm tisztelettel mirabella
turcsányi mirabella

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Turcsányi Mirabella !



Nem tudom, hogy milyen szívbetegsége van, így nehéz lenne megmondani, hogy jó gyógyszert kap-e.



Üdvözettel:

Dr. Vaskó Péter
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!
Középiskolás koromban vették észre, hogy mitralis prolapsus-om van. Szerencsére nincs gondom vele.
Viszont tavaly ősszel volt egy hosszú majdnem 5 perces pulzuszavarom. Hirtelen úgy megemelkedett a pulzusszámom, hogy a pulóverem is hullámzott. Lekelett feküdnöm.
Háziorvos kijött rögtön és adott pulzuscsökkentőt. Utána elmentem kardiológushoz. Készítettek EKG-t, volt vérvétel, szív ultrahang. Viszont a doktor azt mondta semmi elváltozást nem làt és 24 órás EKG-t se adna, mert nem mindennapos. Azóta többször előfordult, de csak fél vagy 1 percig. Vàratlanul jön. Semmi előjel. Nagyon rossz érzés. Számomra félelmetes. Van hogy sokáig (hónap) nem jön elő, de van hogy egy héten 2x. Legutóbb lovagolni mentem és még lovaglás előtt 3x rámtört. Nem tudom, hogy ilyenkor mennyi lehet a pulzusom, mert közvetlenül rosszullétkor sose tudtam megmérni. Közvetlenül utána egyszer-kétszer sikerült. Amire emlèkszem akkor 90 volt a vérnyomás, a pulzus pedig 92.
Átalàban alacsony a vérnyomàsom ilyenkor. Kardiológiai szakorvos szerint semmi elváltozást nem làtszik. Akkor miért van pulzuszavarom? Ijesztő számomra és szeretném tudni mi okozza. 190cm vagyok, vékony, 64kg és 26 éves.
Mit gondol mi lehet? Valamint szertnék majd bejelentkezni Önökhöz. Ezekből az információkból mit ajánlana nekem? Egyből mehetek a Ritmuszavar vizsgálati csomagjukra vagy először csak egy egyszerű vizsgálatra?
Előre is köszönöm a válaszukat!!
Tisztelettel, Kondár Nóra!
Kondár Nóra

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Kondár Nóra!



Mindkét esetben kivizsgáljuk a panaszát



Üdvözlettel:

Dr. Vaskó Péter
Tisztelt Doktor úr.
Mitralis prolapsusom van. Dalacint szedek egy sérülés miatt hetfőig és ma volt egy gyökérkezelésem. Az a kérdésem, hogy ha egy hét múlva visszamegyek a fogorvoshoz újbóli gyökércsatorna-tisztításra, akkor kell-e újból elkezdnem az antibiotikumot és ha igen, mikor és meddig kell szednem.
Köszönöm
Jeszenszky Ildikó

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Jeszenszky Ildikó!



A mitrális prolapsusa miatt nem kell Dalacint szednie.



Üdvözlettel:

Dr. Vaskó Péter
Tiszteletem!
Édesapám pacemakerrel élő ember, mivel szívelégtelensége van. Ezen kívűl még érszűkülete és cukorbetegsége is van, de egyik sem súlyos! A legutóbbi kardiológiai kontroll vizsgálaton javasolta az orvosa a Talliton nevű gyógyszer szedését, mivel ha a későbbiekben tovább csökkenne a bal kamra funkciója, lehet hogy nem kellene egy nagyobb teljesítményű pacemakerre cserélni a most meglévőt.Egy hete megállapított ultrahangos bal kamra értéke 42-es volt.
Kérdésem az, hogy Ön szerint is szükséges-e, az új gyógyszer használata, illetve a gyógyszer betegtájékoztatójában az áll, hogy pacemakerrel élő ember nem szedheti!
Kérem segítségét-e fontos kérdés eldöntésében!
Tisztelettel köszönöm a válaszát!
Ábrók Irén

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Ábrók Irén!



Egy bonyolult betegségből nem lehet kiragadni egyetlen tényt. A beteget ismerő és a beavatkozást végző orvos feltehetően jobban látja a problémát, mint én.



Üdvözlettel:

Dr. Vaskó Péter
Üdv!

26 éves férfi vagyok, enyhén asztmás, amire Pulmicort Turbohallert használok. 2010 óta vannak extrasystoleim hol sok hol kevés. Az orvosom mindig legyintett, hogy idegi alapon van, amiben lehet valami, nagyon stresszes vagyok, Bármit be tudok beszélni magamnak. Az utobbi idöben megszaporodtak az extrák ezért kértem egy beutalót kardilogiára. Csináltak egy Holter vizsgálatot, ami alatt sokkal több extát éreztem mint máskor. Az eredmény : 711VES ,1 SVES, couplet és run nincs, néhány rövid bigeminia. Viszont van 3 dolog ami engem nagyon idegesit. ST elev1 273uV, ST Depr2 -2uV, ST elev2 94uV. A kardiologus szerint semmi komoly, viszont én az utobbi 3 eltérének utána olvastam, és nagyon nem jókat találtam. Kérdésem, hogy ezek veszélyes eltérések ? Sportolni lehet ezek mellett? A választ elöre is köszönöm.
Gery26

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Uram!



Nem láttam a 24 órás Holter Ekg-t. Forduljon orvosához a fenti kérdéssel, aki értékelte a vizsgálatot.



Üdvözlettel:

Dr. Vaskó Péter

Tisztelt Doktornő/úr!
Édesapám 90 éves múlt és nagyon gyenge a szíve. 10 méter megtétele után pihennie kell, kapkodja a levegőt. A kardiológus szívbillentyű meszesedést állapított meg nála, és azt mondta, ha rosszabbul lesz gyógyszert kell szednie, ami valamennyire javít az állapotán. Sajnos nagyon hamar leromlott, és ilyen állapotban már orvoshoz sem tudom elvinni. Szeretném megtudni, hogy valóban létezik-e ilyen szíverősítő gyógyszer, és ha igen, mi a neve.
Köszönettel:
Ildikó
Ildikó

dr. Vaskó Péter

kardiológus
Tisztelt Ildikó!



90 év feletti betegnek "szíverősítő szert" nem tudok ajánlani.



Üdvözlettel:

Dr. Vaskó Péter
Tisztelettel!

Kèrdèsem lenne, hogy időnkènt megemelkedik a pulzusszàmom, akàr 130-is lehet, ebben az èvben 2*törtènt meg velem. Kb 1màsodperces lüktetèst èrzek a szìvemnèl ès abban a pillanatban màr 130-ra emelkedik a pulzusom. Kb februàr òta gyògyszert kell szednem rà Metohexal 47.5. Kb 3 hete törtènt a màsodik, akkor a kòrhàzba szivkatèterezèst javasoltak. Minden eredmènyem tökéletes, vèrkèp, szìvultrahang, ekg.
Kèrdèsem lenne, ön szerint is javasolt a szìvkatèterezès?
Köszönöm szèpen vàlaszàt!
Müller Bernadett

dr. Sztancsik Ilona

kardiológus
Tisztelt Müller Bernadett!







Ritmuszavara pontosítására, feltehetőleg elektrofiziológiai vizsgálatot terveznek, amit érdemes elvégeztetni. A vizsgálat eredménye alapján előfordulhat, hogy a katéterezésnél olyan beavatkozást tudnak végezni, amely megszüntetheti a ritmuszavarát.



Üdvözlettel:



Dr. Sztancsik Ilona

SPECIALIZÁLT KÖZPONTOK