Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Jó Napot Kívánok! Ma voltam EKG Vizsgálaton. Ezeket az eredményeket kaptam: sinus ritmus, kp. tengelyállás, fR80/min, PQ:0,14 sec, QRS:0,10 sec, inkomplett JTSZB morfológia, isoelectromos ST-k, pos T-k. SpO2:98%. Mit jelent ez? Valami rosszra kell gondolni? A szívem nem működik jól? Várom mielőbbi válaszát! köszönöm Szépen.
Tisztelt Kovács Erika!

A leírás alapján, az inkomplett jobb Tawaraszár -blokk egy ingervezetési zavar. Ilyenkor az a kérdés, hogy mióta áll fenn és egy szív ultrahang vizsgálattal meg kell nézni, hogy van e a szívben látható elváltozás.
Javaslom jöjjön el a rendelőbe egy szakorvosi vizittel egybekötött szív ultrahang vizsgálatra.

https://www.kardiokozpont.hu/munkatarsaink/kardiologus/dr-vasko-peter

Üdvözlettel:
dr. Vaskó Péter
dr. Vaskó Péter
dr. Vaskó Péter kardiológus
Jó napot kívánok. 6 éve megállapítottak nálam mps minor grad 1. Nem szedek rá semmit stresszesebb időszakban néha megfut gyorsan ver vagy extra ütéseket produkál. Mivel tudom mi okozza jól kontrolálom és csak pár percig tart. Nemrég olvastam hogy összefüggésbe hozták a hirtelen szívhalállal a kérdésem hogy igaze ez és kelle szednem rá valamit hogy megelőzzem. Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelt Benedek Renáta!

Úgy gondolom, hogy a fenti betegség nem okoz "hirtelen szívhalált ".

Üdvözlettel:
dr. Vaskó Péter
dr. Vaskó Péter
dr. Vaskó Péter kardiológus
55 éves vagyok már régota vérnyomásgyógyszert szedek .Elkezdett összevissza járni 140 kb a 120 nál jól érzem magam .Váltani kéne gyógyszert? Mit javasol?Biciglizek rendszeresen és szinte egész nap talon vagyok! Válaszát Köszönöm!
Tisztelt Csáki Zsuzsanna!

A kérdést úgy tudom megválaszolni, ha eljön a rendelésre, és tájékozódni tudok a leletekről.
Annyit így is tudok mondani, hogy egy 24 órás ABPM (ambuláns vérnyomás monitorozás)
lenne szükség amely igen hasznos információt adna.

Üdvötlettel:
dr. Kapocsi Judit PhD
dr. Kapocsi Judit PhD
dr. Kapocsi Judit PhD magasvérnyomás specialista
Üdvözletem! Magasvérnyomás,ami ingadozik,ritmuszavar,pajzsm.betegség,időnként látászavar,folyamatos fülzúgás,amit sajnos napi szinten élvezek.műtöttek 95-ben túlmüködő pajzsmiriggyel.. Jelenleg tele vagyok göbbel,dió nagyságú az egyik...TSH értékem egy volt utoljára...L-Thyroxin,Lokren,Co-Prenessa,Prenessa,Cognit,VitaminD3,Frontin gyógyszereket szedek! Utóbbi két hétben a vérnyomásom 110-170/65-100/60-120 között mozog a csuklómerőn.... Orvostól orvosig járok. Öt napon belül két EKG-m volt,az egyik ügyelet,a másik SZTK-s. Az ügyeleti tawara szár blockot mutatott,a másik nem beállított vérnyomást... Háziorvos szerint emeljem a gyógyszereket,a kardiológus szerint marad minden a régi adagban... Végképp nem tudom mit tegyek? Ha kaphatnék tanácsot,nagyon megköszönném! Üdv. Judit
Tisztelt Bodnárné Judit!

A kérdések sokasága, a helyzet bonyolultsága nem teszi lehetővé, hogy így levélben, a részletek pontos ismerete nélkül adjak tanácsot a megoldásra. Amennyiben bejelentkezik a rendelőnkbe készséggel foglalkozom a problémájával.

Üdvözlettel:
dr. Kapocsi Judit PhD
dr. Kapocsi Judit PhD
dr. Kapocsi Judit PhD magasvérnyomás specialista
Tisztelt Dvorák Márton!

Magas vérnyomásom mellett nyugalmi pulzusom is gyakran magas, pedig korábban rendszeresen sportoltam, az utóbbi 4 évben viszont nem sokat tudtam edzeni. 43 éves vagyok, szeretném a gyógyszerek mellett a mozgással is lentebb vinni a vérnyomásom. mit javasol?
Válaszát köszönöm!
Üdvözlettel: Szabó Péter
Tisztelt Szabó Péter!

Együtt a magas vérnyomás és pulzus értékek egyértelmű szimpatikus túlsúlyt (fokozott stresszt) jeleznek. Ilyenkor a rendszeres mozgás elkezdése nagyon fontos, a kedvező hatásokhoz ajánlott a közepes intenzitású kardió edzés (akár futás, kerékpározás, vagy más állóképességi sportágak) legalább 150 percig hetente. Fontos a közepes intenzitás (maximális pulzus 60-70%-a): kerülni kell a túl intenzív sportolást, hiszen az csak tovább növeli a szimpatikus túlsúlyt! Ennek beállításában szívesen segítek Önnek, keressen bizalommal.

Üdvözlettel:
Dvorák Márton
Dvorák Márton
Dvorák Márton mozgásterapeuta
Kedves Márton!
Ön szerint milyen sportot lenne érdemes elkezdenem? Sajnos mindkét térdem volt már operálva, magas vérnyomásom van, cukorbeteg vagyok, egy hónapja volt infarktusom.
Köszönöm a választ előre is.
Tisztelt Bakóné Judit!

Mozgásprogram elkezdésekor mindenképp szükséges orvosaival konzultálnia, főleg ha korábban nem sportolt. Ha kezelőorvosa javasolja a mozgást, az elején tempós gyaloglást (a már kicsit fárasztó, „lihegtető”) javaslok, hetente minimum 150 percet. Ha szeretné, hogy közösen összeállítsuk személyreszabott mozgástervét, keressen bizalommal.
De csak a kardiológus, diabetológus megkérdezése után!

Üdvözlettel:
Dvorák Márton
Dvorák Márton
Dvorák Márton mozgásterapeuta
Üdvözlöm
41 éves vagyok, 17 éve pacemeakerrel élek.
5 éve cserélték újra.
Hosszabb ideje alkalmanként 100 fölé emelkedik a pulzus számom, ilyenkor fáj a fejem.
Most voltam a panaszommal pacemeaker ellenőrzésen, ahol annyit mondtak, menjek neurológushoz.
Mikor vizsgáltak állítólag rendben volt a pulzusom.
A pacemeaker 70 re van kalibrálva.
Szeretném megkérdezni, hogy ez így valóban rendben van, nyugodjak bele a 90- néha 110 es pulzusba (nyugalmi állapotban is szokott ennyi lenni), vagy keressek kardiológus szakorvost?
Előre is köszönöm a választ.
Tisztelt Kiss Tibor!

Nem tudom, hogy a pacemaker-e milyen paraméterekre van beállítva, ezt a PM-t beültető, ill.ellenőrző orvos tudja pontosan. Mivel neurológushoz irányították, érdemes elvégeztetni ezt a vizsgálatot. Negatív eredmény esetén a pacemakert ellenőrző orvosát keresse fel ismét a neurológiai vizsgálat eredményével!

Üdvözlettel:
Dr. Sztancsik Ilona
dr. Sztancsik Ilona
dr. Sztancsik Ilona kardiológus
Tiszteltem!

47 éves nő vagyok, kb. 10 éve van enyhe vérnyomás problémám. Ez eddig rendben is volt tartva, eddig szedtem: reggel 50 mg lavestra és egy 5 mg nebibeta. 20 napja volt 180, 190-es kiugrásom. Kaptam még gyógyszereket: reggel 100 mg. lavestra, 5 mg. nebibeta és estére kaptam 10 mg. lecalpint. Ezt 17 napja szedem. a kérdésem az lenne, hogy okozhat-e a lecalpin palpitáció érzést és szaporább szivműködést. A gyógyszert este 7-kor veszem be és 8,30 után olyan rossz mellkasi érzésem van. szapora és olyan erősen ver....Köszönöm a választ előre is.
Tisztelt Varga Dóra!

Nagyon ritkán, de előfordulhat , hogy szapora szívműködést okozhat a Lecalpin. Gyógyszermódosítást illetően kezelőorvosával kellene konzultálnia.

Üdvözlettel:
Dr. Sztancsik Ilona
dr. Sztancsik Ilona
dr. Sztancsik Ilona kardiológus
Több mint húsz éve,hogy asztmás vagyok.A mai nap is gyógyszerrel tartjuk egyensúlyban orvosommal az asztmát.Kb.egy éve,fizikai fáradtságot érzek a legkisebb terhelésnél is.Igaz,hogy kevés pihenő után helyre áll minden.Pld.A lépcső,kisebb domb,Buszra,villamosra felszállás,nagyobb lépések,sietség.Mind heves szívdobogást okoznak.Ilyenkor le kell ülnöm,hogy helyre álljon a szívverés.A vizsgálatok rosszindulatú elváltozást nem jeleztek.Fájdalmat sem a tüdőnél,sem a szívnél nem érzek.Teljes nyugalomban,nincs semmi gond.De ha terhelem a legkisebb formában is a szívem gyorsan ver,és erős fulladozás érzése kínoz.
Tisztelt Bódi László !

Pontosan nem tudok válaszolni kérdésére, ui. nem írta meg, hogy milyen gyógyszereket szed, ill. milyen vizsgálatokat végeztek panaszai okának tisztázására. Amennyiben igényli, konzultációra várjuk leleteivel együtt a további teendők megbeszélésére.

Üdvözlettel:

Dr. Sztancsik Ilona
dr. Sztancsik Ilona
dr. Sztancsik Ilona kardiológus
Tisztelt Doktornő!

Mostanában reggelente a bal kisujjam zsibbad, 2 perc masszírozás után elmúlik. Ülő munkát végzem számítógép előtt, 29 éves vagyok, legutóbb mérés szerint 88 kiló, tehát bátran kijelenthető, hogy túlsúlyos.
Ön szerint mennyi az esélye hogy ezzel a kardiológiához kell fordulnom?
Azt mondták hogy ez lehet szívprobléma, vagy neurológiai mely szerint alagút szindróma is okozhatja a gondot vagy helytelen pózban való alvás. Ön mit gondol?

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Dorottya
Tisztelt Dorottya!

Nem tudom, hogy balkezes-e, bal kézzel használja -e az egeret. ( Amennyiben igen, ez kicsit egyértelműbbé tenné a panasz okát. ) Mindenképpen neurológiai vizsgálatot javaslok első lépésként, valamint nyaki gerinc vizsgálat is indokolt.

Üdvözlettel:
Dr. Sztancsik Ilona
dr. Sztancsik Ilona
dr. Sztancsik Ilona kardiológus

FACEBOOK CSOPORTOK

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel!

FACEBOOK CSOPORTOK

Prima Medica Egészséghálózat

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!