Orvos válaszol

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

KÉRDÉS:

2018 03 06 10:45
Kovács Kamilla

Kedves Dr.Úr/Dr.Nő !!!!



Egy 13 éves lány vagyok és gyakran szúr a szívem.Nagyon sokszor szédülök és ha megmérem a vérnyomásom akkor a vérnyomásom 156-180 között van a pulzusom edig 90-120 (és csak ülök).Elkéne mennem orvoshoz vagy mit tegyek? :c



VÁLASZ:

2018 03 06 09:55
dr. Vaskó Péter

Tisztelt Kovács Kamilla!

Gyermekorvoshoz kellene fordulnia.

Üdvözlettel:
Dr. Vaskó Péter

KÉRDÉS:

2018 03 06 10:35
Mogyorósi Mónika

Tisztelt Doktor úr,

Mitralis prolapsusom van amit 7 évesen vettek észre. Azóta évente járok kontrollra,alapvetően jól vagyok.43 éves vagyok, 15 éve írtak fel Huma Pronolt,mert magas a pulzusszámom (100-110). Napi 1x felet veszek be reggel, ha véletlenül elfelejtem, megérzem eléggé,mert a torkomban ver a szívem szinte.Voltam egy kardiológusnál aki rácsodálkozott,hogy ezt a gyógyszert szedem még mindig mert véleménye szerint ezt elsősorban májbetegségre, alkoholistáknak írják fel, ennél már vannak sokkal jobb gyógyszerek.Önnek mi a véleménye?Köszönöm válaszát.

VÁLASZ:

2018 03 06 09:55
dr. Vaskó Péter

Tisztelt Mogyorósi Mónika!

A homa Pronol valóban jó gyógyszer a szív frekvenciájának csökkentésére.

Üdvözlettel:
Dr. Vaskó Péter

KÉRDÉS:

2018 03 06 10:33
Szabó Norbert

Üdvözlöm, az lenne a kérdésem, hogy 100 fölötti pulzusszám az mennyire jelenthet gondot?

Tapasztaltam, hogy normál helyzetekben is elég szapora a szívverésem.

Van olyan is, hogy érzem a szívverésemet, vagy éjszaka nem tudok aludni csak forgolódom.

Nem dohányzom, nem iszok alkoholt soha és a kávét is csak nagyon ritkám iszom.

Rendszeresen sportolok (futás, bicajozás, úszás), a vérnyomásom rendben van, 28 éves vagyok.

Házi poratka allergiára szedek rendszeresen gyógyszert (Lordestin).

Mi lehet a baj Ön szerint?

Köszönöm a válaszát!

VÁLASZ:

2018 03 06 09:55
dr. Vaskó Péter

Tisztelt Szabó Norbert!

Ha nyugalomban és rendszeresen ilyen magas a pulzusa, akkor ezt nagyon komolyan kell venni és ki kell vizsgáltatni. Várjuk szeretettel rendelőnkben!

Üdvözlettel:
Dr. Vaskó Péter

KÉRDÉS:

2018 03 06 10:22
Nagy Liza

Tisztelt Doktor Úr!

Magas vérnyomásra reggelente az alábbi gyógyszereket kell szednem:

Bravadin, Moxonidin, Doxazosin,

Egiramlon.

Este csak Bravadint és Xetert szedek.

Ön szerint reggel ez a négy fajta gyógyszer szedhető egyszerre?

Nagy Liza

VÁLASZ:

2018 03 06 09:55
dr. Vaskó Péter

Tisztelt Nagy Liza!

Elvileg szedhető. Bár nem ismert pontosan a betegsége és a beállítás folyamata.

Üdvözlettel:
Dr. Vaskó Péter

KÉRDÉS:

2018 03 06 10:01
Koncz Károly

Jó napot kívánok!

Szeretném tudni milyen vizsgálat az, ha Cordenore mellet

malignus kamrai ritmuszavar miatt elekrofiziologiai

vizsgálatot kér a kardiológus? Köszönöm.

Tisztelettel: Koncz Károly

VÁLASZ:

2018 03 06 09:55
dr. Vaskó Péter

Tisztelt Koncz Károly!

Az elekrtofiziológiai vizsgálat egy szívkatéterezés, aminek során felkeresik az aritmiát okozó gócot és kiiktatják.

Üdvözlettel:
Dr. Vaskó Péter

KÉRDÉS:

2018 03 01 16:09
Cs. Péter

Kedves Doktornő,



A következő kérdéssel fordulok Önhöz. Évente járok kardiológiai felülvizsgálatra magas vérnyomás miatt, amire lavestra 50-et szedek. Idén extrasystole érzések miatt kértem, hogy a 24 órás vérnyomávizsgálatnál olyan készüléket rakjanak fel ami az EKG-t is nézi (8 órán át). A vérnyomásom rendben és az ultrahang sem mutatot elváltozásokat, a vérnyomás okozta enyhe terhelés jele is megszűnt. Azonban az EKG-n 3 sinus arrest jelent meg 20 perc intervallum alatt (2mp, 2mp, 3,4mp), p jel nem látható (vagy nagyon nehezen, valami kis eltérés látható, de minimális), tehát nagy valószínűséggel sinus arrestről van szó, illetve VES 0.02% és SVES 0.54%., Ezek után elküldtek terheléses tesztre ami negatív illetve felraktak egy 24 órás holtert is. A Holter eredménye azonban már számomra aggasztó volt, mivel egy -alvás közbeni- QRS komple kihagyást mutatott előtte kivehető p-jellel. PR intervallumok egyenletesek előtte és utána is (talán utána minimálisan kisebb), a visszatérő ütem időben tér vissza, a kihagyás előtti p kicsit később. Mivel ez a jelenség gyanúsan Mobitz 2-re utal, szeretnék érdeklődni, hogy ez valós lehet-e? A Mobitz 2 AV blokk mindenképpen kezelendő és súlyos tudtommal, azonban mivel itt csak egy QRS kihagyás volt nyugalmi állapotban 24 óra alatt, nem tudom szükséges-e aggódnom, avagy nem. Apnea elvileg nem igazolt, voltam bentalvós klinikán. 28 éves férfi, 85kg. Köszönöm!

VÁLASZ:

2018 03 01 15:55
dr. Sztancsik Ilona

Kedves Péter!

Az AV blokk a szív ingerületvezető rendszerének károsodása miatt jöhet létre. A másodfokú AV blokk Mobitz II. típusában az ingerületterjedés akadályozott a pitvarokról a kamrákra egyes ütéseknél. Amennyiben súlyosabb vezetési zavarba megy át ( III. fokú AV blokk ) és eszméletvesztés is kíséri, pacemaker beültetés szóba jön. Nem tudom, hogy szed-e gyógyszert, mert bizonyos gyógyszerek is okozhatnak ingerületvezetési zavart. Javaslom, hogy a vizsgálatokat végző kardiológus kollégával konzultáljon az elváltozásokról!

Üdvözlettel:
Dr. Sztancsik Ilona

KÉRDÉS:

2018 03 01 16:07
Kata

Tisztelt Doktor Úr/Nő!

2017 októberében EKG vizsgálatot kértem, mert gyakran szaporán ver a szívem, illetve sok az extra ütés percenként. A kezelőlapon ez áll: Card.comp. Szaporább, ritm.szívhangok, a bázison telesyst.click, rövid syst.zörej. 83/min sin ingerképzés. PQ: 0,16 sec. Kp.Rv.Repol.ép. Diagnózis: A kéthegyű billentyű prolapsusa. Az orvos azt mondta, hogy nem lát semmi különöset, de én aggódom. Nagyon zavaró a sok extra ütés. Káros szenvedélyektől mentes vagyok,illetve nagyon stresszes is. Kálciumot és magnéziumot szedek. Szeretném tudni, hogy van-e okom aggódni? Lehet ennek súlyosabb következménye? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Kata

VÁLASZ:

2018 03 01 15:55
dr. Sztancsik Ilona

Kedves Kata !

Aggódni nem kell. Amennyiben kellemetlen élményként éli meg a ritmuszavart, béta blokkoló segíthet, de nagyon fontos a stressz oldás is. Mentálhigiénikus segítségét ajánlom.

Üdvözlettel:
Dr. Sztancsik Ilona

KÉRDÉS:

2018 03 01 16:05
Attila

Tisztelt Dr.nő

34 éves férfi vagyok olyan problémám van .hogy kb 1 hónapja már mindennap szegycsont mögötti nyomás testhelyzettel összefüggően ha nem mozgok akkor szokott előjönni ilyenkor gyengeség is jelen van a lábaimban térdtől lefele néha a hátam is fáj bal oldalon a bordatájon de nehézlégzés verejtékezés nincs viszont alkalmanként gyengének érzem a bal karom is ezzel elmentem háziorvoshoz még 2017 decemberben megvizsgált készült egy ekg is ami rendben volt utána elmentem mellkas rtg re az is rendben volt és kb 5 éve teljes kardio vizsgálat hasonlo panaszok miatt az is negativ volt .mellesleg a tünetek mellett kedvtelenség is társul.Tervezem az ujbóli kardio vizsgálatot.

De az ön véleménye is sokat jelenthet számomra amit előre is megköszönök

VÁLASZ:

2018 03 01 15:55
dr. Sztancsik Ilona

Kedves Attila!

Leírása alapján nem valószínű, hogy szív eredetű a panasza, de mindenképpen szükséges egy teljes kardiológiai kivizsgálás ( szív UH, terheléses EKG ).Az eredmények ismeretében lehet dönteni a továbbiakról. Mindenképpen fontos a stressz kezelés szakember ( mentálhigiénikus ) segítségével.

Jó egészséget kívánok!

Üdvözlettel:
Dr. Sztancsik Ilona

KÉRDÉS:

2018 03 01 16:02
Éva

Tisztelt Doktornő ! 52 éves vagyok, és egy vérnyomás mérés alkalmával a munka alkalmassági vizsgálaton, magas vérnyomás érték került diagnosztizálásra, majd kardiológus segítségével kaptam egy 24 órás vérnyomásmérő készüléket, aminek az eredménye átlagban 145/85 lett. Megállapították, hogy a stresszhelyzetekben fokozottabban reagál a szervezetem, és a Nebivolol Teva 5 mg-os gyógyszert kaptam. Nagyon nem éreztem jól magam , többszöri konzultáció, és próba után, oda jutottunk, hogy 1/4 tablettát szedek, és azóta , rendszeresen mérem , 120/80 alatti értékeket, és a pulzusom is jó, és jól is érzem magam. Igyekszem sportolni is, és a súlyomat tartani, illetve 5 kg tól megszabadulni, kb ennyi felesleg van rajtam , nem dohányzom. Kérdésem, hogy Ön szerint hosszú távon van e valamilyen káros hatása a gyógyszernek, és hogy idővel elhagyható lenne-e ?

Nagyon szépen köszönöm megtisztelő válaszát. Tisztelettel : Éva

VÁLASZ:

2018 03 01 15:55
dr. Sztancsik Ilona

Kedves Éva!

Amennyiben a 1/4 tabl. Nebivolol mellett jól érzi magát, pulzusa, vérnyomása rendben, akkor ezt a gyógyszert kell folytatni rendszeres vérnyomás ellenőrzés mellett. Életmódváltás, sport megfelelő stressz kezelés hatására előfordulhat, hogy tovább csökkenthető, ill. elhagyható lesz a tabletta. Rendszeres vérnyomás ellenőrzés, kezelőorvosával történt konzultáció alapján változtatható a gyógyszeres terápia.

Üdvözlettel:
Dr. Sztancsik Ilona

KÉRDÉS:

2018 03 01 16:01
Dobronyi Imréné

Tisztelt Doktornő! Betegségeim: ISZB. MPS. MI II. hypertónia, GERD, KES, VES., asztma. Januárban a Spiolto-t kaptam asztmára, de mivel QT megnyúlást, ST depressiót, az ISZB súlyosbodását és mindenféle szívproblémát okoz, nem merem alkalmazni. A decemberi QTc eredmény 476 ms volt. Meddig emelkedhet ez az érték, hogy ne rettegjek a hirtelen haláltól? Köszönöm válaszát.

VÁLASZ:

2018 03 01 15:55
dr. Sztancsik Ilona

Tisztelt Dobronyi Imréné!

Ebben az esetben más asthma elleni szert kellene használnia, a gyógyszerelését a kardiológus és tüdőgyógyász együttes véleménye alapján kell eldönteni.

Üdvözlettel:

Dr. Sztancsik Ilona

FACEBOOK CSOPORTOK